O2 Univerzita – portál na vzdelávanie zamestnancov
Začiatok projektu: apríl 2015
Dĺžka projektu: 4 mesiace
O2 Slovakia má sieť interných trénerov, ktorí zabezpečujú vzdelávanie predajcov, ich školenie a testovanie. Spoločnosť hľadala technologické riešenie riadenia systému vzdelávania. Cieľom bolo získať nástroj, ktorý by v sebe integroval možnosť naplánovania školení v závislosti od možností kariérneho rastu.
Vzdelávací systém O2 Univerzita je postavený na platforme SharePoint 2013. Vzhľadom na obrovský potenciál cloudu a pozitívnu skúsenosť z projektu O2 Svet, O2 Slovakia si pre zastrešenie celého projektu zvolilo Microsoft Azure.
- Pri tvorbe otázok a testov sme trénerom poskytli oveľa väčšiu voľnosť, a zároveň sa nám podarilo rozšíriť obsahy a použiteľnosť testov. Tréneri tak majú k dispozícii množstvo otázok rôzneho typu, z ktorých môžu vyskladať testy pre rôzne skupiny riešiteľov.
- Jednoduchý prístup bez nutnosti používať aplikácie tretích strán, pričom užívatelia aj tréneri môžu využívať aplikáciu kedykoľvek
- Tréneri dostávajú reporty a spätnú väzbu ihneď, dokážu v nich vyhľadávať a analyticky vyhodnocovať získané údaje.
- Intuitívne navigovanie pri používaní aplikácie bez toho, aby koncoví užívatelia potrebovali absolvovať používateľský kurz.
- Efektívnejšie a kvalitnejšie služby, keďže zamestnanci sú nútení neustále sa prostredníctvom testov vzdelávať.
O2 Svet – Knowledge management system
Začiatok projektu: Apríl 2014
Najvhodnejšou platformou na realizáciu zadania, a to do veľkej miery natívnym spôsobom, je platforma Microsoft Sharepoint 2013. Spolu s operačným systémom Microsoft Windows Server 2012 a Microsoft SQL Server 2012 tvorili základné piliere IT architektúry riešenia. Celá spomínaná infraštruktúra bola umiestnená v prostredí Microsoft Azure.
Hlavnou súčasťou portálu O2 SVET je databáza znalostí O2 Slovakia. V rámci databázy znalostí sú uložené informácie rôzneho typu a v rôznej forme.
Nasadenie knowledge management systému prinieslo nasledovné benefity:
- Zákazník získal kompletne outsourcované riešenie vrátane infraštruktúry.
- Predajná sieť má dostupné všetky podklady na svoju prácu a administrátori všetky predpoklady pre rýchly a operatívny manažment riešenia.
- Podarilo sa nám skrátiť čas vyhľadávania informácií o klientovi rádovo z minút na sekundy.
- Dosiahli sme to aj pravidlom „3 clicks for everything!“ (v minulosti bolo potrebné na niektoré operácie 9 a viac klikov).
- Zabezpečili sme implementáciu riešenia pre viac ako 1200 koncových užívateľov.
- Dostupnosť systému je garantovaná na 99,7 %.