Heineken Slovensko vidí pridanú hodnotu v modernizácii informačných systémov, ktoré prechádzajú digitalizáciou. V roku 2016 sme v spoločnosti implementovali Microsoft Dynamics 365, ktorý postupne rozširujeme o nové funkcionality. Vďaka tomuto rozvoju začali na tvorbu reportov využívať aj analytický nástroj Microsoft Power BI.
Power BI slúži na analýzu dát, z ktorých je možné vytvoriť prehľadný reporting. V spoločnosti Heineken Slovensko vizualizuje kľúčové dáta a prináša širší pohľad na vyhodnotenie predaja cez zákaznícke call centrum. Využíva sa aj pri meraní úspešnosti predaja jednotlivých telefonických operátorov.
Pomocou Power BI sa v spoločnosti Heineken Slovensko vizualizujú tieto údaje:
- hodnota predaného tovaru s obalmi (s DPH) a bez obalov (s DPH);
- aké bolo cielenie na predaj (priemerný mesačný predaj vs. požadovaný mesačný predaj);
- počet unikátnych zákazníkov na dennej báze s objednávkou;
- výkon jednotlivých telefonických operátorov voči celkovému predaju;
- priemerný počet položiek na objednávku a dodávku.
Jednotlivé údaje je možné filtrovať podľa užívateľov, regiónov a skladov.
Budúci rozvoj
Heineken Slovensko uvažuje do budúcna aj o rozvoji Power BI, ktorý prinesie komplexnejší pohľad na vykonané telefonické hovory a ďalšie aktivity telefonických operátorov.
Reporty sa rozšíria o tieto údaje:
Telefonické hovory
- celkový a priemerný počet hovorov na zákazníka;
- množstvo prijatých a neprijatých hovorov;
- celkový počet jedinečných volaných zákazníkov – odchádzajúce hovory;
- celkový počet jedinečných prijatých hovorov od zákazníkov;
- priemerný čas hovorov.
Aktivity
- celkový počet vykonaných aktivít (napr. objednávka, reklamácia, vytvorenie sťažnosti, atď.);
- rozdelenie aktivít a ich počty;
- priemerný počet aktivít na zákazníka a ich bližšie delenie;
- priemerné časy aktivít a ich bližšie delenie.
Implementáciou Power BI získala spoločnosť Heineken Slovensko väčší prehľad o predajných aktivitách zákazníckeho centra, čo má vplyv na jednoduchšie vyhodnocovanie kľúčových ukazovateľov výkonnosti telefonických operátorov.
Projekt bol riadený agilnou metodológiou. Implementovaný bol v úzkej spolupráci so zákazníkom v trvaní 2 týždňov.
Ak hľadáte riešenie, ktorý by zefektívnilo vaše firemné procesy, neváhajte nás kontaktovať. Sme pripravení si spoločne prejsť vaše požiadavky a navrhnúť optimálne riešenie.